fantasi

fantasier.
man bygger upp en värld, en värld i sin hjärna. en värld som kan se ut hur som helst. himlen är grön, molnen är rosa. överallt flyger små elefanter. jag är en indian. jag rider på min blåa häst över de oranga ängarna. det går fort, men jag är inte rädd. jag är inte rädd alls. jag är glad. jag känner mig fri när vinden tar tag i håret. jag är glad. vindarna rensar hjärnan. i mitt land finns inget ont. träden viskar vackra ord. vindarna bär de med sig. det är fint.
när jag öppnar ögonen är allt plötsligt lika fint. färgerna är borta. världen lyser grå. min häst har sprungit ifrån mig. de oranga ängarna är borta. drömmen har blåst bort. jag blundar igen, men det är försent.
jr


Kommentarer
Postat av: klara

jag tror allt bestämt att du beskrev IRL.

I RINHDAHLS LAND... HAHA :')

2010-05-07 @ 21:40:33
URL: http://klarafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0