hela livet var ett disco

Sitter på altanen med musiken och ensamheten . Det är underbart. Bara rensa tankarna i den lite småkyliga majkvällen. Månen är bara halv . Och jag ser en katt gå på trotoaren för att sedan smita in bland några buskar. Vad gör en katt ute hela natten , helt själv ? Ensam ? Rensar den också tankarna , precis som jag ? Bara en fundering.
Det är så fridfullt, helt lugnt. När det är tyst så växer saknaden . Saknaden efter dig . Men jag ska hitta dig, det kommer täppa igen det stora svarta hålet i min mage. Vem är det jag saknar egentiligen ? Jag vet inte . Bara att jag saknar någon. Konstigt men sant.
Det börjar bli kallt nu men jag vill inte gå in. Det ät för skönt att sitta här ute. Men jag ska gå in snart. Aldelles snart. Ska bara andas. In och ut. Djupa andetag. Nu sitter katten på gräsmattan och kollar på mig. Jag kollar tillbaka. Speglar mig i dens tankar. Jag andas fortfarande. Ut och in. Djupa andetag.

jr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0